تاریخچه کمپانی آئودی

آئودی یک شرکت خودروساز آلمانی است که درخصوص طراحی، مهندسی، تولید، بازاریابی وتوزیع خودرو به بازارهای داخلی و خارجی فعالیت دارد.آئودی پروژه های جهانی خود را از دفاتر مرکزی اش که در شهرهای اینگولشتات و باواریا وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق شدهاست هدایت میکند. خودروهای  شرکت در 9کارخانه در سراسر جهان تولید می شوند.در ادامه با وبلاگ ماشین و خودرو همراه باشید تا به معرفی تاریخچه کمپانی آئودی بپردازییم.

خودرو

آئودی از سال 1966 یکی از بزرگترین زیرمجموعه های طایفه خودروسازی فولکس واگن با سهمی بالغ بر 99.55 درصد بودهاست.  سهم تولید نیز شفاعت یکی از شرکت هایی که در نوین فعالیت داشته است؛ یعنی اتویونیون n از دایملربنز خریداری شدهاست. شرکت فولکس واگن اولین سری مدل های تولیدی آئودی اف 103 را در سال 1965 روانه بازارگه کرد. نام  شرکت بر اساس برگردان لاتین نام خانوادگی اصل گذار آن یعنی اوت هورش انتخاب شده است.

هورش در زبان آلمانی به معنای گوش تحویل دادن است که در تعبیر لاتین "آئودی " برگردان می شود. چهار حلقه موجود در آرم آئودی، هر یک نشانگر یکی از چهار شرکت خودروسازی است که با یکدیگر ادغام شده اند و شرکت بنیانگذار آن آئودیی ونیون را معرفی می کنند. شعارتبلیغاتی آئ ودیVorsprung durch Technikبه معنای پیشرفت از طریق فن آوری است. آئودی به همراه دو ابرخودروساز دیگر آلمانی یعنی بام و و مرسدس بنز یکی از اعضای خودروسازان لوکس و تراز اول جهان3 German Big -- است که هرسه،پرفروش ترین سازندگان خودروهای لوکس و گران قیمت جهان محسوب می شوند.

خودرو

این انبازی سال 1972 خودروی مدل 80 FOX و سال 1974 خودروی مدل آئودی 50 را عرضه کرد. پس از آن خودروهای ورزشی 6 S و 8 Sرا تولید کردند که در مسابقات رالی به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافتند.

سال 1986 شریکی آئودی خودروی مدل 80 خود را بهبود بخشید و نمونه جدید و پیشرفته‌ای از آن ارائه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد و سال 1982 تا 1987 خودروهای سری آئودی 5000 را روانه بازارکرد.

در سال 1991 شرکت آئودی برای سومین سال پی‌درپی دربازارهای آمریکا به بالاترین میزان معامله خود دست یافت و این رشد و افزایش فروش مشارکت تا سال 2008 با دستیابی به بازارهای آسیا ادامه داشت. به‌طوری که ثغور 60 درصد رسته آسیا را به دست گرفت. شرکت آئودی اولین تولیدکننده خودروهای تمام گالوانیزه در جهان است، همچنین صاحب خودروی A8 با بدنه تمام آلومینیومی است.

خودرو

این همکاری همچنین دارای خودروهایی با بالاترین قدرت موتور نیز هست. علاوه براین آئودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای ورزشی، همچنین درتولید خودروهای الکتریکی نیز مبرز است.

آئودی در نظر دارد تا با همکاری شرکت الکترونیکی ژاپنی سانیو، یک خودروی برقی را درعوض جهت خلق خودروسازی فولکس واگن تولید کند.  همکاری دو جانبه شامل به کارگیری باتری و تجهیزات الکترونیکی ساخت شرکت سانیو بر روی محصولات ملت خودروسازی فولکس واگن است. خودروهای مفهومی الکتریکی که شامل آئودی آ 1 و آ 4 هستند نتیجه همکاری بین  دو شرکت است.  مدل های مفهومی که سوخت همیشگی آن ها برق است اولین بار در نمایشگاه خودروی 2012 دهلی نو در هندوستان رونمایی شدند.  خودروها قادر هستند که مدت 54 کیلومتری را با حداقل شارژ پیمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.