تشکیل کمپینی علیه رادیو جوان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی سایت « رادیو جوان » آثار هنرمندان ایرانی را بر روی سایتش قرار داد، حاشیه‌هایی برای هنرمندان ایجاد شد. مسئولان وزارت ارشاد از خوانندگان خواستند که آثارشان را از روی این سایت بردارند وگرنه مجوز فعالیت در ایران را نخواهند گرفت. اینجا بود که اهالی موسیقی دست به قلم شدند و ایمیل‌هایی برای مسئولان سایت رادیو جوان نوشتند و از آنان خواستند که آثارشان را از روی این سایت بردارند. اما مسئولان این سایت این درخواست را رد کردند و گفتند حاضر به انجامِ چنین کاری نیستند.

تصور کنید هنرمندی از رسانه‌ای می‌خواهد که آثارش را از روی آن رسانه حذف کند، اما آن رسانه در روز روشن اعلام می‌کند که نه تنها آثارِ گذشته را حذف نمی‌کند؛ بلکه در آینده هم به این کار ادامه می‌دهد.

شاید نداشتن قانون کپی‌رایت و البته عضو نبودن در سازمان‌های جهانی علتِ این حرکتِ سایتِ «رادیو جوان» بود. به هر روی آن ماجرا برای هنرمندان ایرانی و مجوزهایشان در داخل کشور به خیر شد و آنان دلایل کافی برای تبرئه شدنشان ارائه کردند. هر چند هیچ اقدامی قانونی علیه سایت «رادیو جوان» شکل نگرفت. در واقع هنرمندان با اعتراض‌های رسمی نسبت به پخش آثارشان در سایت «ایران جوان» اعلام کرند که هیچ همکاری با این سایت ندارند.

ماجرا اما به اینجا ختم نمی‌شود. این بار سایت «رادیو جوان» در اقدامی تازه علاوه بر انتشار آثارِ هنرمندانِ ایرانی بر روی کاورهای آلبوم هم دخل و تصرف کرده و نامِ طراحانِ کاور را حذف کرده است. یعنی «رادیو جوان» نه تنها آثار را بدون اجازه صاحبانش پخش می‌کند بلکه در آن دخل و تصرف هم می‌کند در واقع به تازگی ریمیکس رادیو جوان هم به آن اضافه شده است

همین اقدام موجب واکنشِ طراحان ایرانی شده و برخی از آنان در صفحه‌های شخصی‌شان به این مسئله اعتراض کرده‌اند و کمپینی با عنوان "stop Radiojavan" تشکیل داده‌اند. بهرنگ نامداری، امیرعلی سلطانی و سجاد متصلی سه تن از طراحانی هستند که در عرصه گرفیک در موسیقی فعالیت دارند و به این کارِ «رادیو جوان» معترضند.

آنها در صفحه‌های شخصی‌شان متنی را منتشر کرده‌اند که به این شرح است:
«من طراح گرفایک هستیم. به خاطر عشق و علاقه‌ام به هنر موسیقی در شاخه گرافیک در موزیک فعالیت می‌کنم. هنرمن نقش به سزایی در شنیده شدن یک آهنگ دارد. در معرفی یک آهنگ هیچ اسمی از من برده نمی‌شود.، هنر من در هیچ کجا به ارزشیابی گذاشته نمی‌شود. لطفا نام و امضای مرا از روی کاور حذف نکنید. بگذارید من هم دیده شوم».

به نظر می‌رسد «رادیو جوان» یکه‌تاز ماجراست و هر کاری که دلش می‌خواهد در زمنیه انتشار آثارِ خوانندگان و آهنگسازان ایران و البته گرافیست‌های موسیقی انجام می‌دهد؛ به نظر می‌رسد در چنین اوضاعی باید دست به کار شد و اقدامی قانونی و حقوقی برعلیه این سایت انجام داد. باید دید بالاخره چه کسی در این زمینه دست به کار خواهد شد و اقدامی عملی برای مقابله با این سایت انجام خواهد داد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

دانلود یکی از بهترین و قدرتمند ترین دیکشنری های اندروید

Fastdic - Persian Dictionary نرم افزار دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی برای گوشی و تبلت های اندرویدی می باشد. امروزه یکی از لزومات هر گوشی هوشمندی وجود یک دیکشنری خوب و مناسب می باشد که در مواقع مواجه شدن با لغات جدید انگلیسی سریعا به آن مراجعه کرده و معنی و مفهوم آن را بفهمیم. دیکشنری های زیادی برای سیستم عامل اندروید منتشر شده اند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. اگر شما به دنبال یک دیکشنری حرفه ای فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی هستید فست دیکشنری یک پیشنهاد فوق العاده برای شما محسوب می شود. این دیکشنری دارای محیط کاربری مفید و راحت بوده که در ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. برای دریافت ترجمه هر لغت تنها کافی است که کلمه موردنظرتان را به انگلیسی یا فارسی تایپ کرده و ترجمه فارسی به انگلیسی آن لغت را مشاهده کنید. نتیجه نهایی ارائه شده به شما کامل بوده و معنی لغت تایپ شده را در جمله های مختلف ارائه می کند. علاوه بر معنی لغات شما می توانید نوع کلمه وارد شده را نیز مشاهده کرده و در صورت نیاز تلفظ صوتی آن را نیز بشنوید. فست دیکشنری پای را از این فراتر گذاشته و کلمه وارد شده توسط شما را در جمله های مختلف بکار می برد تا شما معنی کلمه را بهتر درک کنید.

نکته: ​جهت تغییر زبان دیکشنری فقط کافیست زبان صفحه کلید خود را تغییر دهید.

دانلود برنامه دیکشنری فارسی و انگلیسی Fastdic - Persian Dictionary

Fastdic - Persian Dictionary توسط توسعه دهنده Matin Zadehkoochak برای کاربران اندرویدی عرضه گردیده و تا این لحظه موفق به کسب امتیاز بسیار عالی 4.5 از 5 در گوگل پلی شده و بیش از 100 هزار دانلود رسمی را هم ثبت کرده است.

یکی از بهترین و قدرتمند ترین دیکشنری های اندروید

ویژگی های Fastdic - Persian Dictionary

- فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی با بیش از ۲۰۰,۰۰۰ لغت (بدون نیاز به اینترنت)

- ویجت شناور و دسترسی سریع به معانی لغات (لغت خود را کپی کنید و معنی آن را با کلیک بر روی ویجت شناور مشاهده نمایید)

- مشاهده‌ی نمونه جمله‌ی مرتبط در کنار هر ترجمه، جهت درک مفهوم هر کلمه

- آوا شناسی (IPA) (فونتیک‌ها، Phonetics) آمریکایی و بریتانیایی

- پاره‌های سخن (Part of speech) برای هر کلمه

- آوا شناسی (فونتیک‌ها، Phonetics) برای لغات فارسی

- امکان نمایش اشکال مختلف افعال بی‌قاعده به صورت فهرست وار همراه با توضیحات مرتبط ( کلمه‌ی see را جهت نمونه جستجو نمایید)

- تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی بصورت آنلاین و آفلاین (تلفظ آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه کمبریج)

- قابلیت مشاهد‌ه‌ی لغات جستجو شده

- قابلیت افزودن لغات به لغات برگزیده (Favourite) جهت مراجعه دوباره

- با تکان دادن (shake) دستگاه کلمه‌ی قبلی را حذف و آن را جهت افزودن واژه‌ی جدید آماده نمایید

- سازگار با تمامی صفحه کلیدهای فارسی

- قابلیت اشتراک گذاری لغات در شبکه‌های اجتماعی

- استفاده سریع و آسان

- و هزاران امکانات بی‌نظیر دیگر

تغییرات نسخه 2.8.2

- مشکل تلفظ صوتی آفلاین برطرف شد

- مشکل نصب بر روی دستگاه Samsung edge برطرف گردید

- مشکل متوقف شدن ناگهانی در اندروید ۴.۱.۱ برطرف گردید

تغییرات نسخه 2.3:

- بانک اطلاعاتی بروز رسانی شد (بیش از ۵۰,۰۰۰ واژه و نمونه جمله‌ی جدید افزوده شد)

- تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی افزوده شد. (ارائه شده توسط دانشگاه کمبریج)

- در هر کجای فست‌دیکشنری که هستید با تکان دادن دستگاه خود آن را جهت افزودن واژه‌ی جدید آماده کنید (با تشکر از آقای مسیح که این پیشنهاد را برای ما ارسال نمودند)

- قابلیت بازشدن کیبورد در هنگام ورود به فست‌دیکشنری افزوده شد

- مشکل اجرا در اندروید ۴.۴ برطرف شد

- مشکلات نرم افزاری برطرف و پایداری افزایش یافت

- سایز فونت‌ها افزایش یافت

منبع : اندروید کده

ده قدم برای نوشتن یک طرح درس خوب

ده قدم برای نوشتن یک طرح درس خوب

ده قدم برای نوشتن یک طرح درس خوب

راهنمای زیر تنها راه نوشتن طرح درس نیست، بلکه مروری کلی بر مهم ترین و کلیدی ترین نکات پدید آوردن طرح درس است. با پی گیری گام به گام راهنمایی های زیر می توانید علاوه بر ایجاد طرح، شرح هر یک از اجزای طرح درس را نیز فرا بگیرید.

1- بدیهی است اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، موضوع درس است. این موضوع باید بر اساس استانداردهای آموزشی تدوین شده باشد. در ضمن باید توجه داشته باشید که برای چه پایه ای طرح درس می نویسید و این نکته را تا پایان کار در ذهن داشته باشید. هم چنین تخمینی از زمان لازم برای تدرس انجام دهید تا در بودجه بندی زمان به شما کمک کند. بعد از مشخص شدن موضوع، باید به این مسأله فکر کنید که چگونه می خواهید درس را تدریس کنید. حال می توایند از کتاب معلم درس خود کمک بگیرید و مشاهده کنید که چگونه می توان استانداردهای خاص آن درس را رعایت کرد. این کار بسیار ارزشمند و لازم است. این روش شما را مطمئن می سازد تمام مطالبی که آموزش و پرورش کشور از یک معلم انتظار دارد را به دانش آموزان آموزش داده اید.

2- برای این که مطمئن شوید طرح درس شما درست همان مطالبی را که در نظر دارید، آموزش می دهد، باید اهداف روشن و مشخصی تدوین کنید. دقت داشته باشید که اهداف نباید فعالیت هایی باشند که در طرح به کار برده اید، بلکه باید نتایج آموزشی آن فعالیت ها باشند. به عنوان مثال اگر می خواهید جمع کردن 2+3 را به دانش آموزان آموزش دهید، هدف شما چنین خواهد بود: "دانش آموزان می توانند نشان دهند که چگونه 2 را با 3 جمع می کنند ".

اهداف باید به گونه ای باشند که در هر مرحله بتوان میزان نزدیک شدن به آن را بررسی کرد ( در این باره در بخش ارزشیابی بیشتر صحبت خواهیم کرد ). به عبارت دیگر مطمئن باشید که می توانید تعیین کنید به اهداف خود رسیده اید یا خیر. واضح است که در یک درس می توانید بیش از یک هدف را دنبال کنید.

برای واضح تر کردن اهداف خود، می توانید هم  اهداف کلی و هم اهداف جزئی را در آن بگنجانید. اهداف کلی شامل هدف های نهایی طرح درس است. مثلاً " آشنا شدن با نحوه ی جمع دو عدد ". اما اهداف جزئی بیش تر به همان مواردی که در بالا ذکر شد، اشاره دارند.

3- ممکن است در طول درس به وسایلی نیاز داشته باشید. بهتر است آن ها را در ابتدای طرح یادداشت کنید تا اگر شخص دیگری بخواهد از طرح درس شما استفاده کند، قبل از هر چیز مشاهده کند که وسایل مورد نیاز را در اختیار دارد یا نه. مطمئن شوید تمام مطالب و وسایل لازم را نوشته اید.
4- ممکن است مایل باشید پیش درآمدی هم بنویسید. این پیش در آمد راهی است برای وارد شدن به طرح درس و جلب علاقه و توجه دانش آموزان نسبت به موضوعی که تدریس می کنید. یک مثال خوب در این مورد، تدریس مبحث کسرها می باشد. شما می توایند درس را با این سوال آغاز کنید که اگر بخواهیم پیتزایی را بین 5 نفر به اندازه های مساوی تقسیم کنیم، چه راه حلی داریم؟ و به آن ها بگویید که اگر کار با کسرها را یاد بگیرند، می توانند این کار را به سادگی انجام دهند.

5- حال باید روند کار را گام به گام بنویسید، تا بتوانید با انجام تمام مراحل به اهداف تعیین شده، دست پیدا کنید. در این قسمت می توانید تمام فعالیت های مرتبطی که باید انجام شود را فهرست کنید. مثلاً برای تدریس 3+2 می توانید روند کار را به صورت زیر بنویسید:
الف : معلم به هر دانش آموز، 2 مکعب می دهد.
ب : از آن ها می خواهد که روی کاغذ بنویسند چند مکعب دارند.
ج : سپس دانش آموز باید یک علامت + زیر عدد 2 بنویسد :


2
+


د: معلم به هر دانش آموز 3 مکعب دیگر هم می دهد.
ه : از دانش آموز خواسته می شود که تعداد مکعب های جدید را نیز زیر عدد 2 بنویسد:

2


3 +

و : حال دانش آموز باید یک خط زیر عدد 3 بکشد، به این شکل :


2


3  +
_____

ز : از دانش آموز سؤال می شود که کار را با چند مکعب شروع کرده بود؟ چند مکعب به آن اضافه کرده و در پایان چند مکعب دارد؟


6- بعد از اتمام روند کار، ممکن است زمانی را برای تمرین فردی درنظر بگیرید. می توان به دانش آموزان فرصت داد تا  اعداد متفاوتی را با استفاده از مکعب هایی که در اختیار دارند، جمع کنند.

7-  قبل از رسیدن به مرحله ی ارزش یابی می توانید از یک مرحله ی پایانی برای درس استفاده کنید. یک ایده ی خوب برای این کار، بازگشتن به پیش درآمد است. مثلاً از دانش آموزان بخواهید که توضیح دهند با فرا گرفتن مبحث کسرها، چگونه پیتزا را تقسیم خواهند کرد؟

8 – حال باید بخش ارزش یابی کار خود را بنویسید. اکثر طرح درس ها لزوماً نیازی به امتحان ندارند، اما تقریباً تمام آن ها به نوعی به ارزیابی یا برآورد نیاز دارند تا مشخص شود که اهداف مورد نظر، برآورده شده است یا نه. بنابراین باید بین اهداف و ارزش یابی وابستگی مستقیم وجود داشته باشد. فرض کنید که هدف، توانایی جمع کردن دو عدد تک رقمی با هم باشد، ارزش یابی را می توان به این صورت انجام داد که هر یک از دانش دآموزان نزد معلم بروند و با گرفتن مکعب از او عمل جمع را روی کاغذ انجام دهند.

9- برای دانش آموزان کم توان و معلول و کودکان با هوش نیز باید با توجه به تفاوت های آنان، تطابق هایی در نظر گرفته شود. (به طور مثال تک تک اضافه کردن مکعب ها برای دانش آموز کم توان و اضافه کردن 9 به 13 برای دانش آموز تیز هوش)
10 – اضافه کردن " بخش ارتباطی " نیز ایده ی خوبی است که نشان می دهد چگونه این طرح درس می تواند با سایر موضوعات تلفیق شود. مثلاً به جای مکعب ها می توان از دانش آموزان خواست در ابتدا 2 سیب و سپس 3 سیب دیگر را رنگ کنند تا هنر هم با این درس ترکیب شود. تکرار یک موضوع در قالب های مختلف ما را از جای گرفتن آن در ذهن دانش آموزان مطمئن می کند.

 اگر دستورالعمل بالا را انجام داده باشید، یک طرح درس موفق نوشته اید. برای این که در این کار مهارت پیدا کنید، بهترین راه خواندن طرح درس های معلمان با تجربه است. امتحان کنید!

 

نمونه ی پیش نویس یک طرح


گام اول: مشخصات

برای ثبت مشخصات می توانید از این فرم استفاده کنید

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟
    برای این کار می توانید از این فرم استفاده کنید.

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟


 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟


 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟
    برای این کار می توانید از این فرم استفاده کنید.

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

    مدیریت

    دانش آموزان باید در چه زمان و مکانی  و چگونه عمل کنند: کلاس، آزمایش گاه، گروهی و یا ... ؟
  • نیازهای دانش آموزان را چگونه برآورده می کنید؟
  • چه تغییراتی برای یادگیری فردی باید در آن ایجاد شود؟
  • چگونه از منابع دیگر استفاده می کنید؟

    مواد و منابع

    به چه منابی احتیاج دارید؟
  • آیا نیازی به حضور اشخاص دیگر در کلاس است؟

گام هشتم: ارزیابی درس و معلم

در این جا باید سؤالات چالشی ای مطرح کنید که برای ارزیابی بازده درس به کار گرفته شوند.

منبع : تبیان