ویژگی های ویلا مدرن

ویژگی های ویلا مدرن:

1- عملکردگرایی 2- حذف مفاهیم و فرم های تاریخی 3- ساده گرائی و حداقل تزئینات 4- انتزاع و تندیس گرائی 5- ترکیبات نامتقارن 6- پلان های باز و یکسره 7- استفاده از متریال بتن، شیشه و فولاد 8- پیوستگی فضائی بین داخل و خارج 9- تسلط رنگ های سفید، خاکی و خنثی

طراحی ویلا به سبک مدرن گرایشی است در حوزه طراحی‌های ویلا که بر مبنای معماری سبک مدرنیسم میباشد.طراحی حجم، نقشه ویلا مدرن و همچنین نمای ویلا مدرن همگی در این رویکرد معماری صورت میپذیرد. 

این سبک، امروزه با عنوان سبک جهانی شناخته میشود.ویلاهای مدرن متعلق به مکان و زمان خاصی نیست بنابراین مورد توجه بسیاری از فعلان حوزه ساخت ویلا قرار دارد.بدین رو در حوزه طراحی و اجرای ویلا و همچنین محوطه سازی ویلا دارای محبوبیت بسیار است.

ایده مدرن ویلا میتواند در غالب ویلا آپارتمان، ویلا یک طبقه یا ویلا مدرن دوبلکس بروز یابد.

نمای ویلا مدرن دارای سطوح شیشه خور وسیع است که از ترکیب احجام ساده شکل می گیرد.این گشودگی فضایی همراه با بازشوهای بزرگ، فضای داخلی ویلا را روشن ساخته و آن را به محوطه ویلا پیوند می‌دهد.این سطوح ارتباط قوی با فضای محوطه ویلا ایجاد میکنند و حسی از سبکی به وجود می آورند.

مصالح ساخت ویلا مدرن

مصالح ساخت ویلا مدرن عموما بتنی سیمانی است که رنگ های خنثی و سفید در آن استفاده میشود.

اگرچه بتن و فولاد  متریال اصلی برای بناهای مدرن هستند اما با رویکردهای معاصر و پست مدرن، از تنوعی از متریال می توان برای ساخت ویلای مدرن و اجرای نما ویلا بهره برد.

 طراحی مدرن ویلا، اصول مدرنیسم، ساده گرایی و دید جهانی به فضای مسکونی را در ساخت ویلا نمایان میسازد.

نمای ساده خانه ویلایی، فضاهای داخلی روشن پر نور و تداخل حجمی خلاقانه، ویژگی های اصلی این مدل ویلا میباشد.

مدل ویلای مدرن با کرتین والهای شیشه ای، متریال بتن و سیمان و کشیدگی فرم ها، همچنین نقشه پلان ویلایی باز و سیرکولاسیون آزاد، دارای محبوبیت زیادی است.

اگرچه اصول اجرای ویلا مدرن مشخص است اما طرح‌های ابتکاری و اتخاذ رویکردهای متنوع در به کارگیری آنها با در نظر گرفتن به نیاز و سلیقه ساکنان ویلا و کانسپت طرح، منجر به فرم و نمای ویلاهای منحصر به فرد میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.